Cadre didactice „cernute” de minister la examenele pentru grade

 

Modificări legislative în cazul examenelor pentru obţinerea primelor două grade în sistemul educaţional. Cadrele didactice care vor participa la aceste teste pentru a putea obţine un grad superior în sistem vor trebui să fie mai pregătiţi din punct de vedere profesional. În acest sens, Ministerul Educaţiei Naţionale a emis un ordin prin care a adus modificări la metodologia veche.
Este vorba despre ordinul privind aprobarea metodologiei referitor la formarea personalului din învăţământul preuniversitar şi care a suferit o serie de modificări privind acordarea gradelor I şi II în cazul cadrelor didactice. „În primul rând există o modificare importantă pe care toată lumea trebuie să o cunoască şi anume că la promovarea examenului pentru acordarea gradului didactic II candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 8 la inspecţia specială şi cel puţin nota 8 la testul din metodica specialităţii şi respectiv la proba orală din cadrul examenului. Candidaţii care nu obţin nota minimă la o probă nu se pot prezenta la probele următoare, deci nu media 8 ci nota 8 la fiecare probă”, a declarat Mihaela Huncă, inspector şcolar general. De asemenea, la gradul didactic I proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1 dar exprimată printr-un număr întreg sau cu două zecimale. Nota este acordată cu conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului pentru fiecare condusă. „Pentru a fi acceptată şi acum este modificarea, la susţinere lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9, până acum era şi opt, acum cel puţin nota 9”, a mai explicat Mihaela Huncă.
Ceea ce înseamnă, potrivit şefei educaţiei botoşănene că pe viitor ministerul a crescut standardele în cazul examenelor pentru obţinerea primelor două grade din educaţiei iar nivelul cunoştinţelor candidaţilor ar trebui să fie pe măsură. „Se va face o selecţie mai bună a celor care vor obţine gradele didactice I şi II şi este o măsură pentru asigurarea calităţii actului didactic în învăţământul preuniversitar”, a concluzionat inspectorul şcolar general.
CITEŞTE:
 „Discriminare” de ministru la cadre didactice titularizabile