Afacerea a pornit din Botoșani, aici aflându-se și unitatea de producție.
Made by Society, fostul Vagabond Studio, una dintre cele mai puternice mărci româneşti de modă prin prisma vânzărilor şi a dimensiunii reţelei de magazine, are în plan să atace o nouă piaţă, după ce a deschis magazine în Bulgaria şi Anglia. Răzvan Petrescu, CEO al Made by Society, spune că următoarea ţară în care vor să se extindă este Polonia, atât prin operarea directă de magazine, cât şi prin parteneri francizaţi.
„Vom finaliza proiectul de franciză, o gândim pentru extern. Sunt foarte mulţi doritori şi şi-au arătat interesul mulţi clienţi, care au încercat produsul nostru, fiind oameni de afaceri îşi doresc să încerce acest business în ţara lor. Am avut cerinţe de peste tot, nu doar din Europa. Proiectul de franciză va fi gata în primăvara sau vara anului viitor, depinde şi de seriozitatea partenerilor care ne bat la uşă“,
spune Răzvan Petrescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Made By Society este un brand autohton de streetwear ce deţine un lant de concept-store-uri în Romania, Londra şi Sofia. Vagabond Studio/Made by Society se numără printre cei mai performanţi retaileri din punct de vedere al cifrei de afacere pe metru pătrat din ţara noastră. Din 2018, compania a deschis 20 magazine în centre comerciale din România, două magazine în Sofia şi un magazin în Londra.
Scopul businessului, spune Răzvan Petrescu, a fost, încă de la început, să devină un brand internaţional, iar paşii făcuţi prin extinderea în afara graniţelor au vizat acest aspect. În această direcţie, retailerul român de fashion a trecut printr-un proces de rebranding, în ultimii doi ani, preluând numele de Made by Society, un nume tot cu sonoritate internaţională, ca şi Vagabond Studio.
Magazinele Made by Society se află în marile centre comerciale din ţară, însă planul este de a deschide noi unităţi în zone stradale, mai ales în marile oraşe europene, unde, tradiţional, oamenii preferă magazinele stradale.
Pe lângă deschiderea de noi pieţe, compania vrea să consolideze şi pieţele actuale în care se află, prin deschiderea de noi magazine.
Businessul a luat naştere în 2014, ca o afacere de familie, fiind dezvoltat de fraţii Darian şi Andrei Vicol. Businessul a pornit din Botoşani, acolo unde se află şi astăzi unitatea de producţie.
„Businessul a fost gândit încă de la început să producă pentru brandul propriu, căutăm parteneri care să producă pentru noi, dar invers nu ne-am gândit niciodată. Dacă îţi găseşti nişte parteneri potriviţi care să producă pentru tine, e un caz fericit, însă nivelul calităţii e greu de atins de parteneri aşa cum faci cu mâna ta“,
povesteşte el.
În România, precizează Răzvan Petrescu, mai există loc de dezvoltare, mai ales într-o piaţă în care consumatorul caută trendurile şi noutăţile în permanenţă. Mai mult, Made by Society are produse care se adresează multor categorii de vârstă, începând cu trei ani.
„Este loc de dezvoltare pentru că avem o arie foarte mare de răspândire a produsului, îl inovăm mereu, aşa cum am creat colecţia de copii, pe care nu am avut-o în primii ani, am lansat colecţia pentru copii în 2021“,
spune el, care adaugă că există lansări de produse noi în fiecare săptămână.
Răzvan Petrescu mai spune că extinderea tot mai mare a brandului în ţările europene nu va aduce schimbări majore în linia vestimentară a Made by Society.
„Colecţiile le facem întotdeauna gândindu-ne nu neapărat la teritorii, ci la trend. În era digitală, trendurile se transferă foarte repede dintr-un teritoriu în altul, e important să ne păstram ADN-ul ca brand şi să nu ne mulăm după teritoriu. Dacă vrem să devenim internaţionali, trebuie să avem un ADN foarte bine implementat“,
explică Răzvan Petrescu.
Compania care administrează brandul Made by Society a avut, anul trecut, afaceri de 71 milioane lei, în creştere cu 25% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.