Bravo, PSD! Se scumpesc benzina și motorina

Accizele la carburanți vor reveni la nivelul din 2016, când conțineau supraacciza de 7 eurocenți pe litru.

 

Noile prețuri vor fi valabile de la 1 septembrie anul acesta. Informațiile sunt cuprinse într-un proiect de act normativ de modificare a Codului Fiscal.

 

Potrivit DC News, carburanții se scumpesc cu 45 de bani pe litru. Accizele vor creşte cu 22% pentru benzină şi cu 14% pentru motorină. Atât benzina cât şi motorina se vor scumpi cu 45 de bani pe litru.

 

Guvernul susține că deși a fost eliminată supraacciza de 7 eurocenți prețul final al combustibilului nu a scăzut pentru că prețurile fără taxe ale carburanților au crescut. Astfel, statul ia mai puține taxe, dar prețul de la pompă este același. 

 

Iată ce scrie Guvernul în nota de fundamentare a proiectului de act normativ:

Dacă România are cel mai mic preț din Uniunea Europeană al benzinei cu taxe, când vine vorba de prețul benzinei fără taxe România este pe locul 15 în Uniunea Europeană cu un cost al benzinei mult peste țări producătoare de petrol precum Marea Britanie și Olanda, dar și peste țări precum Austria, Polonia, Bulgaria. Situația este similară și în cazul prețului motorinei fără taxe, România se situează pe locul 17 în Uniunea Europeană ca preț, mult peste țările producătoare de petrol precum Uniunea Europeană și Olanda, dar și peste țări precum Austria, Italia, Polnia, Bulgaria. În urma diminuării fiscalității la începutul anului 2017 s-a înregistrat o diminuare a ponderii taxelor în prețul carburanților, care era oricum mai redusă comparativ cu nivelul mediu înregistrat la nivelul UE. Astfel, în luna iulie 2017, taxele reprezintă 52% din prețul benzinei, respectiv 50% din prețul motorinei (în România), în condițiile în care, în medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumulează 62% din prețul benzinei și respectiv 57% din prețul motorinei. De asemenea, ponderea taxelor în prețurile de piața ale carburanților este mai redusă în prezent în România comparativ cu alte țări din regiune, precum Austria (60% în cazul benzinei și 55% în cazul motorinei), Polonia (57% în cazul benzinei și 54% în cazul motorinei) sau Bulgaria (53% pentru benzină și 51% pentru motorină). Astfel, deși diminuarea fiscalității a vizat reducerea prețurilor de piață ale carburanților, s-a constatat că reducerea preconizată a fost atenuată de faptul că prețurile fără taxe ale carburanților au înregistrat creșteri, astfel încât în prezent poderea taxelor în prețul carburanților este cea mai redusă din Uniunea Europeană, fiind mult sub nivelul mediu înregistrat la nivelul UE.”. 
 

download from google play download from apple store