Botoșăneanul de la ANPC îți spune care sunt cele 14 NEREGULI la care să fii atent când duci mașina la service

În urma unor controale recente la câteva sute de service-uri auto din țară, inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, instituție condusă de botoșăneanul Eduardt Cozminschi, au descoperit că peste jumătate dintre acestea nu respectau drepturile consumatorilor.

 

Inspectorii autorității au controlat peste 750 de service-uri din toată țara, pentru a verifica respectarea legislației privind protecția consumatorilor. Mai exact, controalele ANPC au vizat verificarea respectării legislației în vigoare la service-urile auto și la comercializarea ori promovarea autoturismelor și pieselor auto în cadrul spațiilor aferente showroom-urilor.

 

ANPC transmite că se vor face și în continuare astfel de controale la comercianți și prestatori de servicii.

 

“Comisarii ANPC supraveghează permanent modul în care operatorii economici respectă drepturile consumatorilor, așa cum este normal să se întâmple într-o piață civilizată. Totodată, mă bucur să constat că și cetățeanul ține pasul cu modificările legislative, care privesc aceste drepturi, și este din ce în ce mai informat și mai atent în timpul actului comercial, gradul său de exigență situându-se aproape de cel de dezvoltare a societății”,

Eduardt Cozminschi, președintele ANPC

 

În urma controalelor, inspectorii ANPC au constatat că la peste jumătate dintre service-urile verificate nu se respectă legislația privind protecția consumatorilor.

 

 

14 nereguli la care să fii atent

 

Iată care sunt lucrurile la care ar trebui să avem grijă, potrivit ANPC, atunci când ducem mașina la reparat într-un service:

 

1.Practici incorecte:

- aici putem aminti constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului, și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia, indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către client sau de către o firmă de asigurări (mai multe detalii pe acest subiect se găsesc în acest material);

-o altă practică incorectă întâlnită este prezența în contract a penalităților doar pentru consumator, nu și pentru service;

2.prestarea serviciilor de reparații auto fără prezentarea informațiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor de reparație;

3.folosirea notelor de comandă incomplete;

4.neeliberarea bonului fiscal pentru lucrările realizate;

5.lipsa totală sau parțială a precizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate;

6.nerespectarea timpului de remediere a defecțiunilor acoperite de garanție;

7.neinformarea privind timpul de realizare a lucrarilor de prestare a serviciilor;

8.lipsa totală sau parțială a elementelor de informare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import;

9.afișarea tarifelor fără să conțină și taxa pe valoarea adăugată;

10.lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare - prețurile sau tarifele afișate nu corespund cu cele din deviz, în sensul că sunt mai mici decât cele prevăzute în documentele oficiale, nu sunt așezate la loc vizibil sau sunt afișate fără a conține și explicațiile necesare;

11.comercializare de produse cu data ieșirii din uz depășită sau cu termenul de valabilitate nespecificat;

12.nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului în deviz;

13.existența unor devize nesemnate de clienți;

14.desfășurarea de activități fără existența autorizației emise de Registrul Auto Român.

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store