Bătaie de joc de la Nova Apaserv: Botoșăneancă amendată și amenințată pentru o sesizare cu un apometru defect - DOCUMENTE

Crize de nervi în valuri. De asta a avut parte o botoșăneancă, mamă singură care are în grijă un adolescent și o bătrână de 80 de ani. Femeia s-a speriat la o factură mare la serviciul de apă și i-a sesizat pe reprezentanții furnizorului aflat în subordinea Consiliului Județean. Ce a urmat însă, i-a depășit cu mult așteptările, în mod negativ.

 

Carmen Necolau povestește că în blocul în care locuiește pe strada Împărat Traian din municipiu adesea sunt probleme la subsol care generează scăderi ale presiunii la apă. Cum locuiește la etajul IV, întâmpină de multe ori astfel de probleme. Totuși, în luna iunie, o factură de la Nova Apaserv i-a dat de gândit. Fără presiune dar suma se ridica la 120 de lei, adică dublu față de o lună normală.
”Mă duc la Apă și spun dle, uitați cred că e o greșeală. Fac sesizarea. Mă duc acolo, îmi face și contractul la Apă, dar datat cu anul 2013 și cu patru persoane la apă, iar noi suntem doi, eu cu copilul”, povestește botoșăneanca.

Ea a declarat că a dorit să tragă un semnal de alarmă cu privire la faptul că poate pe undeva este o greșeală. Atunci a început circul cu adevărat întrucât au început ”vizitele” la domiciliu a tot felul de salariați de la oameni. Prima, o angajată care se ocupa de citirea apometrelor.
”D-nă cred că acest contor merge înapoi….ne-am pus amândouă în genunchi și ne-am uitat…D-nă merge înainte? Da. Atunci cum puteți spune că merge înapoi? Mai vine o echipă de la ei, se uită și-mi spune că nu am sigiliu metrologic de la baie. Dar veneau când nu eram acasă. D-le, ce înseamnă sigiliu metrologic? Am intrat pe internet să văd, că doar asta treabă aveam eu. Că am rupt sigiliul și am umblat la apometru. Dar cum să umblu eu?”, povestește în continuare Carmen Necolau.

Mai vin și alte echipe printre care și corpul de control, într-unul din cazuri proprietara nefiind acasă intră în apartament în prezența unei bătrâne de 80 de ani și a unui copil de 15 ani. La final se întocmește un proces verbal care se contrazice de la o pagină la alta și care o scoate vinovată, evident pe cea care a sesizat că ar fi probleme cu apometrul.
Botoșăneanca este acuzată că ar fi rupt un sigiliu și este astfel amendată cu suma de 1.200 de lei. Este somată să plătească, în caz contrar fiindu-i sistat serviciul de apă.
”Îmi dă amendă de 12 milioane de lei, în cinci zile să o plătesc. Îmi dă termen de cinci zile în care erau incluse zilele de sâmbătă și duminică, că dacă nu îmi oprește apa și în afară de asta îmi impune dacă vreau să iau apometrele să le verific pe cheltuiala mea și îmi pune paușal 112, 56 mc de apă să-i plătesc. Vă vine să râdeți dar mie îmi vine să plâng. În afară de asta eu am cerut să vină să-mi verifice apometrele un metrolog, nu un maistru și un economist”, a mai spus proprietara apartamentului.
Șocată de întorsătura lucrurilor, Carmen Necolau susține că s-a adresat Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, Serviciului Județean de Metrologie și va deschide și o acțiune în instanță împotriva societății Nova Apaserv. Privește siderată o fotografie cu apometrul de la subsolul blocului care de fapt măsoară consumul de pe întreaga scară de bloc. (foto jos)
”Uitați-vă dacă vi se pare normal la subsolul blocului ce apometru este, cum citesc ei  indexul aici? Acesta dacă este în rugina asta are sigiliu?”, întreabă retoric femeia.

Întrebat despre situația prezentată directorul societății Nova Apaserv a venit cu un răspuns năucitor și a declarat că obligația de a verifica situația aparatelor de măsurat cade în sarcina abonaților.
”Nu vă pot spune exact situația de acolo, voi discuta cu corpul de control. În general spre știința populației aș vrea să verifice periodic starea sigiliului metrologic, sigiliului de montaj și inelul metrologic. Este obligația lor până la urmă să mențină în stare bună aceste elemente de siguranță. Dacă se constată că este ceva afectat și istoricul sau numărul de persoane din casă nu reflectă un consum foarte mare, nu se iau măsuri. Dar în general toate defecțiunile sunt penalizate”, a declarat Gabriel Cîrlan, director general Nova Apaserv.
Și asta în condițiile în care probabil 10% din populație cunoaște ce înseamnă un sigiliu metrologic și care este, de exemplu, poziția lui pe apometru. Importante sunt acele verificări ale aparatelor făcute o dată la doi ani de zile. La fel a procedat și Carmen Necolau, cu un operator privat care a montat un sigiliu, același care a fost găsit ruginit de echipele de la Nova Apaserv și care probabil va fi de asemenea inclus în acțiunea dn instanță.
Gabriela ERDIC
[[galerie-foto]]