Baronii PSD de Moldova sparg Regionala de Drumuri, Botoșaniul rămâne iarăși de căruță

În timp ce de mai bine de doi ani anunță iminența demarării investiției la drumul Botoșani – Târgu-Frumos fără ca măcar să fie în stare să atribuie contractul, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au în realitate cu totul alte preocupări: reorganizarea unității în teritoriu.

 

Apare o struță-cămilă a drumurilor naționale


La câteva zile după pierderea alegerilor europarlamentare s-a făcut public în Parlament că acest CNAIR a decis să spargă în două Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, din care face parte și Secția Drumuri Naționale (SDN) Botoșani.


Hotărârea a fost adoptată de consiliul de administrație și prevede înființarea unei noi direcții regionale în Moldova.


Mai exact, din fostul DRDP Iași ar urma să se desprindă SDN-urile din județele Vrancea, Galați și Vaslui și să rămână doar Botoșani, Suceava, Iași, Neamț și Bacău.


Noua Direcție Regională de Drumuri și Poduri ar urma să aibă sediul la Focșani și să îi mai fie arondate și județele Brăila, care aparținea de DRDP Constanța și Buzău, care ținea de DRDP București.

 

Baronul PSD de Vrancea, dirijorul din spatele manevrei


Hotărârea adoptată are un profund caracter politic, fiind luată la intervenția baronului PSD de Vrancea, care de altfel nici nu și-a negat demersurile făcute pentru înființarea unei a doua regionale de drumuri și poduri în Moldova.


marian oprisanCum tot este la modă să se promită construcția de autostrăzi în Moldova, fără bineînțeles să se materializeze ceva și președintele Consiliului Județean Vrancea a arătat că prin constituirea DRDP Focșani, administrarea drumurilor naționale din regiune va fi mai eficienta și că va avea un rol determinant cu precădere în  modernizarea căilor rutiere, dar și în construirea de autostrăzi și drumuri expres.


„Avem un rol determinant în regiune, suntem cel mai important nod rutier din zona de sud-est a țării (n.r. – Vrancea este totuși departe de sud-estul României), suntem cei care am realizat prima trecere peste Munții Carpați după 1989, prin reabilitarea și modernizarea DN 2D Focșani – Ojdula - Târgu Secuiesc. Practic, odată cu realizarea acestui drum, s-a asigurat legătura dintre Transilvania și județele din sud-estul țării, respectiv Vrancea, Brăila, Galați, Ialomița, Constanța și Tulcea”,


Marian Oprișan, președinte CJ Vrancea.


Deși are atribuții doar în ceea ce privește drumurile de rang județean, liderul PSD Vrancea face deja planuri și pentru cele naționale.


”Administrarea drumurilor naționale din regiune va fi una mult mai eficientă și va avea un rol determinant în special pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor naționale din regiune, dar și pentru realizarea unor obiective de infrastructură de importanță deosebită, cum ar fi realizarea drumului expres în regim de autostradă Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani - Suceava, realizarea drumului expres Focșani – Brăila – Galați și mai departe cu conexiune la Tulcea și Constanța, dar si construirea podului peste Dunăre de la Brăila”,


Marian Oprișan, președinte CJ Vrancea.


Așadar, are în vedere proiecte pentru o mulțime de județe, inclusiv pentru Suceava, nu însă și pentru Botoșani.


În  tot acest demers este sprijinit de Dumitru Buzatu, președintele CJ și al PSD Vaslui, care după ce a eradicat sărăcia din județul pe care îl conduce și l-a transformat într-un pol al bogăției românești, s-a apucat de făcut politică regională.


 

Liniște și pace la Botoșani


Președintele PSD Vrancea reușește astfel să obțină spargerea DRDP Iași în interesul județului pe care îl conduce, în timp ce omologii săi de la Botoșani nu sunt în stare să determine de doi ani și jumătate începerea modernizării la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, lucru care ne scutește de orice alte comentarii costica macaleti dan slincuprivind influența și prestigiul de care se bucură capii botoșăneni ai PSD-ului la nivel central.


În aceste condiții nu mai trebuie să mire pe cineva că, atunci când au fost întrebați despre decizia adoptată de consiliul de administrație al CNAIR, nici unul dintre șefii județului încă nu aflaseră. Sau cel puțin așa susțineau.


”Nu am informații despre o asemenea hotărâre”,

 

Dan Șlincu, prefect.


În schimb, președintele CJ Botoșani era preocupat de drumurile de care răspunde direct.


”L-am sunat pe dl fost vicepremier Stănescu (n.r. – la data discuției era președinte executiv interimar al PSD): 13 luni a durat până ce am obținut toate avizele pentru drumul strategic. Eu nu iau drumurile astea acasă la mine”,


Costică Macaleți, președinte CJ Botoșani.


Cât despre reorganizarea DRDP Iași, din care face parte și SDN Botoșani, acesta crede că importante sunt cu precădere sumele de bani care se alocă de la bugetul de stat și mai puțin forma de organizare. A acceptat însă că se poate crea un precedent și la hatârul unui lider politic local cu influență să se înceapă o fărămițare a DRDP-urilor la nivel național.


Am întrebat și un parlamentar PSD despre spargerea DRDP Iași, însă a recunoscut că problema este una sensibilă din punct de vedere politic și că evită să intre într-un conflict cu președintele PSD Vrancea, mai ales în această perioadă tulbure din partid.

 

Protest la Iași

 


În timp ce capii județeni ai PSD ocolesc subiectul, la Iași a reacționat un parlamentar din Opoziție, care a dezavuat de la tribună hotărârea adoptată de CNAIR.


”Vreau să vă anunț public protestul meu față de modul în care Ministerul Transporturilor a înțeles să ciuntească din nou o instituție din Iași, CNAIR Iași Moldova este împărțită. Sunt scoase județe de acolo și formată o altă regională pe criterii politice la Focșani. Este inadmisibil! Nici măcar județele care erau în Regiunea de Nord-Est care erau arondate acestei regionale nu mai sunt acolo și este rușinos”,


Petru Movilă, deputat PMP de Iași.

 

Drumarul șef pe Moldova vrea măcar să păstreze județele din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est


Afectat direct, șeful DRDP Iași susține că hotărârea nu va fi aplicată imediat și că de fapt ar fi vorba de o strategie pe termen lung adoptată de consiliul de administrație al CNAIR.


ovidiu laicuOvidiu Laicu a transmis pe Facebook un mesaj prin care își liniștea mai degrabă angajații, față de care pare foarte preocupat și lăuda activitatea DRDP și implict deci și a sa.


Mai mult sau mai puțin voalat, recunoaște însă că decizia luată de CNAIR este una inoportună.


”O abordare realistă a posibilei reorganizări decise la nivelul CNAIR ar trebui să ia în calcul, în cel mai nefericit caz, funcționarea Direcțiilor Regionale pe structura regiunilor economice de dezvoltare, aceasta presupunând includerea Vasluiului alături de Iași, Bacău, Neamț, Suceava și Botoșani. Acest lucru ar conferi atât eficiență, cât și o anume coerență în ceea ce privește abordarea proiectelor cu finanțare guvernamentală și europeană. Îmi exprim astfel speranța că grupul parlamentarilor de Iași, de la toate partidele, vor ține cont de aceste aspecte, în apărarea nu doar a celor peste 1.800 de angajati ai DRDP Iași, ci și a intereselor Iașului, ca pol regional de dezvoltare“,


Ovidiu Laicu, director DRDP Iași.

 

Moldova, bătaia de joc a tuturor guvernelor în privința infrastructurii


Aceste lucruri se întâmplă în condițiile în care toate statisticile au arătat că an de an Moldova primește cei mai puțini bani de la stat pentru infrastructura de transport.


Moldova este și singura provincie istorică a României care nu are nici măcar un metru de autostradă. Aceasta în timp ce în Transilvania, cu excepția unui sector de sub 10 kilometri, din această vară se va circula pe autostradă de la Sibiu până la ieșirea din țară spre Ungaria.


Întrebarea care se naște este: dacă Moldova beneficia de cele mai reduse fonduri când avea o regională cu opt județe, ce se va întâmpla după ce rămâne doar cu cinci?


Se mai poate totuși schimba ceva întrucât reorganizarea DRDP Iași trebuie aprobată de Guvern, ceea ce înseamnă că, dacă îi interesează cât de cât de Botoșani și botoșăneni, parlamentarii, prefectul, președintele CJ ar trebui în sfârșit să se activeze și să ia atitudine.


De ce este atât de important pentru Botoșani ce se întâmplă cu regionala Iași? Pentru că Secția Drumuri Naționale Botoșani nu are personalitate juridică și pentru că toate hotărârile importante, precum reabilitarea drumului Botoșani – Târgu-Frumos, se iau de către DRDP Iași.

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store