Autostrada Unirii a ”murit” la SF: Documentația respinsă de CNAIR, conține erori și lipsuri 

Studiul de fezabilitate pentru cea mai mare porțiune din Moldova a autostrăzii „Unirii” A8 a fost respins de către CNAIR. Discutăm despre tronsonul A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni (granița cu R. Moldova), iar CNAIR spune că SF-ul predat de consultant este „incomplet și prezintă numeroase erori/lipsuri”.

 

SF de tot râsul 

 

Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada „Unirii” A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni a fost respins

Într-un comunicat de presă care prezintă situația diferitelor tronsoane ale Autostrăzii „Unirii” A8, Compania de Autostrăzi spune că studiul de Fezabilitate, a fost predat în 15 februarie de către prestatorul CONSITRANS S.A, scrie HotNews.

 

 

anunț CNAIR.

„În urma analizei s-a constatat faptul ca Studiul de Fezabilitate este incomplet și prezintă numeroase erori/lipsuri, fiind respins de către CNAIR în data de 05.03.2024”, transmite CNAIR.

CNAIR spune că socotește deja penalitățile pentru depășirea termenului contractual Compania de Drumuri spune că termenul pentru predarea SF-ului a rămas mai departe 15 februarie și că, astfel, acesta nu a fost respectat: „drept urmare la acest moment se înregistrează penalități de întârziere. Prestatorul, CONSITRANS, și-a asumat în cadrul ședințelor de progres organizate de către CNAIR că va transmite documentele lipsă din cadrul Studiului de Fezabilitate, până la sfârșitul săptămânii”,

 

Proprietari de terenuri căutați de autorități 

 

Totodată, compania de Drumuri anunță că „în prezent, se află în curs de desfășurare etapa de identificare a proprietarilor, fiind întâmpinate probleme din cauza lipsei de informații în zonele UAT Costești, Lețcani, Rediu, Popricani și Golăești”.

 

În paralel, din data de „12.12.2023 a fost transmis memoriul de prezentare spre a fi depus la Agenția pentru Protecția Mediului Iași. În cadrul documentației au fost identificate erori, ce au fost remediate, iar completările necesare au fost depuse de către CNAIR”.

 

 

De asemenea, prestatorul a depus documentația necesară obținerii avizului de gospodărire a apelor, fiind emise observații în data de 16.02.2024. Prestatorul a transmis în data de 05.03.2024 completările solicitate, în prezent așteptându-se un punct de vedere din partea ABA Bârlad și ABA Siret”, transmite CNAIR.

 

 

Revizuirea SF-ului pe A8 Tg. Neamț - Iași – Ungheni

 

Reamintim că încă din mai 2021 se află în derulare contractul de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni.

 

Inițial contractul avea ca termen de realizare de 25 de luni.

 

Tronsoanele de capăt ale A8, prinse pe PNRR, singurele cu contracte de execuție.

 

Pe partea „montană” a A8, CNAIR a reușit în cele din urmă să semneze pentru proiectare și execuție cele două tronsoane din capăt, ambele prinse în PNRR și care trebuie finalizate până în 2026.

 

In 16 februarie 2024 CNAIR a semnat contractul cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. pentru secțiunea Tg. Mureș - Miercurea Nirajului.

 

Pentru celălalt segment al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR, cei 30 km între Leghin și Moțca unde contractul cu UMB s-a semnat la finalul lunii septembrie 2023.

 

Contractele pentru loturile finanțate prin PNRR au fost deja semnate.

 

A8 Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km.)

Antreprenor: Nurol Insaat VE Ticaret A.S. (Turcia);

Durată contract: 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție);

Valoare contract: 2,46 miliarde de lei, fără TVA.

A8 - Secțiunea Leghin - Târgu Neamț (29,9 km.)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade

Durată contract: 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție);

Valoare contract: 1,56 miliarde de lei, fără TVA.