ASFALT pentru primarii „la putere”, GROPI pentru aleșii din opoziție – CERC politic vicios cu împărțeala banilor la drumuri, Dorohoiul ia aproape tot

Cu PSD la guvernare, în județul Botoșani polul de atragere de fonduri, guvernamentale mai ales, pare să fie cel de-al doilea municipiu al județului. Primarul Dorin Alexandrescu de la Dorohoi, pe lângă sumele de la bugetul de stat de care beneficiază frecvent, s-a luptat și pentru a avea oameni pe funcții cheie, de la directori de instituții până la prefect.

 

Dorohoi devine județ?

 

Favorizarea municipiului Dorohoi poate fi observată și la alocările pentru reparații sau modernizări de drumuri. De departe, fondurile sunt direcționate către nordul județului și mai puțin pentru partea de sud unde, pe unele drumuri, gropile se regăsesc una lângă alta.

 

Conform unei situații făcută publică la solicitarea Botoșăneanul de către Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP), unitate aflată în subordinea Consiliului Județean (CJ) Botoșani, pe unele drumuri județene din zona Dorohoiului s-a intervenit anul trecut chiar și de trei ori.

 

Anul 2018 – plombări la cald

 

*s-au efectuat pe o suprafață de 28.903 mp cu o valoare de 870.000 de lei

 

DJ 208 C: Orășeni Deal – Poiana - Vorona – Vorona Mare – Joldești

DJ 208 H: Corni – Vorona – Oneaga – Pădureni – Copălău – Sulița

DJ 208 I: Tudora – Joldești

DJ 282  : Rediu – Răuseni – Hlipiceni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești – Vlăsinești – Săveni – Drăgușeni

DJ 291: Leorda – Bucecea – Huțani

DJ 293: Dumeni – Ghireni

DJ 296: Botoșani – Roma – Nicșeni

DJ 296 A: Stăuceni – Roșiori – Costești

DJ 298: Vorniceni – George Enescu – Baranca

 

 

 

Covor asfaltic pe un singur strat:

 

*valoare 6.551.000 lei

 

DJ 296: Botoșani – Roma – Nicșeni

DJ 208 H: Corni – Vorona – Oneaga – Pădureni – Copălău – Sulița

DJ 291: Leorda – Bucecea – Huțani

DJ 298: Vorniceni – George Enescu – Baranca

DJ 291 B: Mihăileni – Dersca – Lozna – Șendriceni

DJ 293: Dumeni – Ghireni

DJ 294 A: Avrămeni – Panaitoaia – Mitoc

 

Covor asfaltic pe două straturi:

*s-au efectuat pe o lungime de 14,5 kilometri în valoare de 753.000 lei

 

DJ 293: DJ 293: Dumeni – Ghireni

DJ 208 H: Corni – Vorona – Oneaga – Pădureni – Copălău – Sulița

 

 

Reparații fundații drumuri:

*s-au efectuat pe o suprafață de 970 mp în valoare de 250.000 lei

 

DJ 291 B: Mihăileni – Dersca – Lozna – Șendriceni

DJ 293: DJ 293: Dumeni – Ghireni (o porțiune)

DJ 298: Vorniceni – George Enescu – Baranca

DJ 293: DJ 293: Dumeni – Ghireni (altă porțiune)

 

*Drumurile colorate sunt din zona Dorohoiului

 

Repartizarea discreționară și favorizarea zonei de nord nu a trecut neobservată de unul dintre foștii vicepreședinți ai Consiliului Județean Botoșani și care cunoaște infrastructura rutieră a județului, precum propria palmă.

 

A văzut și el favorizarea celui de-al doilea municipiu al județului.

 

„Exemple sunt: Dumeni – Havârna, Dumeni – Cordăreni, s-a făcut Leorda – Bucecea, Bucecea – Huțani și s-a făcut Sarafinești – Poiana. Cam astea cred că-s covoarele care s-au făcut anul trecut, pe drumuri județene. Cam puțin”,

Cristian Achiței, deputat PNL.

 

Sudul județului a rămas parțial de izbeliște. Să fie comunele care nu au primari din PSD?

 

Însă de departe, cel mai dezastruos drum care naște cea mai monstruoasă indiferență a celor de la CJ Botoșani este drumul ce duce spre Răuseni.

 

„Dacă o iei așa, mare parte din sud-estul județului, că în sud e Prăjeni – Flămânzi care iar vor să-l facă anul acesta, o să vedem noi. Acum sunt fermi că îl vor face, nu știu ce buget au. Mai este partea cealaltă Tudora, unde trebuie covor asfaltic pentru că acolo se poate face o legătură foarte bună spre București, prin Pașcani. Bun, asta în condițiile în care începe Botoșani – Târgu Frumos. În rest, toată partea aia, Talpa – Sulița – Todireni – Hlipiceni, acolo e o bătaie de joc generală. Ele sunt prinse în drumul strategic de 3 ani, dar asta nu înseamnă că 3 ani nu mai intervii să-l întreții să poată oamenii circula. Pui o plombă, pui ceva, acolo e rămasă zona aia unde sunt 100.000 de oameni, efectiv în bătaie de joc totală. Acum acolo nu se mai poate circula măi oameni buni, nu se poate așa ceva, este efectiv bătaie de joc”,

Cristian Achiței, deputat PNL.

 

 

Dorohoianul Dorin Birta este vicepreședinte la CJ Botoșani, însă susține că niciodată nu s-a luptat pentru Dorohoi mai mult sau mai puțin față de celelalte zone ale județului.

 

„Nici cea mai mică realitate nu e asta. Nu are nicio legătură una cu alta. Roma, Nicșeni, Dorobani, Podeni, nu e în Dorohoi. Orășeni Deal – Vorona – Tudora nu este în Dorohoi. Prăjeni – Flămânzi în două straturi nu este în Dorohoi. Săveni – Podriga nu este în Dorohoi. Vorniceni – Cordăreni nu este la Dorohoi. Nu există așa ceva. De la Dorohoi la Dumeni s-au făcut doar reparații în vederea turnării covorului de asfalt, dar nu s-a mai reușit anul trecut”,

Dorin Birta, vicepreședinte CJ Botoșani.

 

Pe drumul ce duce spre Răuseni nu s-ar fi intervenit, măcar cu plombe, deoarece s-ar fi suprapus lucrările cu cele de la drumul strategic.

 

Șeful lui ierarhic susține că alocările de fonduri sunt efectuate după o serie de criterii.

 

„În funcție de viabilitatea drumului. Care sunt mai proaste, alea le atacăm. În funcție de asta. Acum, cu noua legislație, am împărțit județul pe două zone ca să avem doi constructori. Pe zona de sud, atacăm primul și primul lucru, la întreținere Răuseni să mai cârpim cât e de cârpit. Și să atacăm cu un fel de modernizare drumul de la Flămânzi, limită cu Iașiul care este foarte, foarte prost. Mai avem ca prioritate Joldești – ieșire spre Suceava la Fântânele, să plobăm zona Orășeniului drumul județean spre Vorona”,

Costică Macaleți, președinte CJ Botoșani

 

Însă, ca o regulă nescrisă, la Botoșani mai ales, au primit bani mai mulți primarii care au făcut parte din partidul de guvernământ. Și unii și ceilalți, indiferent de partid, au procedat la fel.

 

Anul acesta

 

Județul Botoșani a fost împărțit pe două zone pentru lucrările de întreținere sau modernizare iar în urma licitațiilor, cele două jumătăți au fost adjudecate de firme controlate de membri ai familiei Conțac, tatăl și fiul.

 

Pe Zona 1 – Sud (Botoşani – Truşeşti) a câştigat firma Transporturi Auto SA, controlată de Constantin Conţac, iar pe Zona 2 – Nord (Dorohoi – Săveni) a fost desemnată asocierea dintre Big Conf, firma controlată de Liviu Cnoţac, fiul lui Constantin Conţac, şi o firmă din Satu Mare, Mineral Com.

 

Lucrările programate

 

*lucrări de reparații și întreținere 40.692.000 lei

*investiții 50.454.000 lei

 

COVOARE ASFALTICE:

 

DJ 208 C: Botoșani – Orășeni Deal pe o distanță de 2,3 km

DJ 208 I: limita județ Suceava – Tudora – Joldești pe o distanță de 10,2 kilometri

DJ 293: Dorohoi – Dumeni pe o distanță de 8,1 km

DJ 291 C: Dorohoi – Ezer și Hilișeu – Pomârla pe o lungime de 6,7 km

DJ 298: Vorniceni – Cordăreni pe o lungime de 5 km

DJ 282: Săveni – Podriga pe o distanță de 3,1 km

DJ 282 B: limită județ Iași – Prăjeni – Flămânzi pe o lungime de 15,4 km

DJ 296: Roma – Nicșeni – Dorobanți pe două tronsoane de 1,8 km și 7,75 km

 

 

Modernizare drumuri județene prin PNDL II:

 

DJ 282 A: Ionășeni – Mășcăteni

DJ 208 H: Vorona – Oneaga – Pădureni

DJ 291 D: Ibănești – Cristinești

DJ 293: Coțușca – Ghireni

DJ 292 A: Corlăteni – Dimăcheni

DJ 294 C: Manoleasa – Zahoreni

 

Vor fi de asemenea executate plombări la cald pe 50.000 mp.

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store