Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) solicită majorarea subvenției Rabla Plus la 8.500 de euro în 2025, argumentând că reducerea acesteia la 5.100 de euro a avut un impact devastator asupra pieței auto din România. Scăderea înmatriculărilor cu 32,2% a plasat țara pe ultimul loc în UE la evoluția vânzărilor de mașini electrice.
”Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) susține majorarea subvenției acordate prin programul Rabla pentru autoturismele electrice la un nivel de 8.500 de euro în 2025 și de 7.500 de euro în 2026. Începând cu 2027, subvenția ar urma să scadă treptat, urmând ca până în 2030 să fie eliminată complet”, transmite organizația.
APIA spune că creșterea subvenției în primii doi ani este esențială pentru a recâștiga încrederea consumatorilor în electromobilitate, afectată de reducerea subvenției la 5.100 euro / autoturism în 2024 – o decizie care a avut un impact devastator asupra pieței auto din România.
Conform datelor ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule), această scădere a poziționat România pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul evoluției pieței de vehicule electrice, cu o reducere de 32,2% a înmatriculărilor, potrivit biziday.ro
România a fost depășită de țări precum Letonia, care a înregistrat o scădere de 28,9%, Slovenia (27,3%) și Finlanda (26%). În schimb, alte state membre au demonstrat că subvenția bine calibrată poate genera rezultate pozitive semnificative. Belgia a înregistrat o creștere a vânzărilor de 36,9%, Cipru de 51,4%, Cehia de 63,5%, iar Ungaria de 47,7%. Chiar și Malta, o piață mult mai mică, a raportat o creștere impresionantă de 90,5%, subliniind încă o dată importanța unor politici eficiente pentru vehiculele electrice.
(Sursa foto: hotnews.ro)