Anunț făcut de Poșta Română: CÂT mai durează până vor fi trimise deciziile de recalculare a pensiilor

Poșta Română a dezvăluit care este procedeul prin care deciziile de recalculare a pensiilor ajung la seniori.

 

Deciziile de recalculare

 

Începând cu ziua de vineri nu mai puțin de 10.000 de poștași își încep drumul prin toate colțurile României pentru a le înmâna bătrânilor, astfel încât toată lumea să afle care sunt veniturile de care vor beneficia după vestita recalculare.

 

Poșta Română, prin glasul directorului Valentin Ștefan a explicat care este exact procedeul prin care se vor întâmpla lucrurile. Acesta a mai subliniat că este foarte important ca pensionarii să fie acasă în următoarele două săptămâni pentru a prelua decizia. De asemenea, dacă un pensionar nu este găsit la domiciliu, poștașul va reveni și a doua oară. Dacă persoana în cauză este de negăsit și de această dată, atunci vârstnicul poate ridica decizia de la cel mai apropiat oficiu poștal, informează romaniatv.net.

 

„Zilele acestea le trimitem din centrele noastre”

 

Noi la Compania Națională Poșta Română suntem responsabili de ultimul pas al acestui proces. Am primit deciziile si lista beneficiarilor de la casele naționale de pensii și acum sunt printate și urmează să intre în distribuire. Cu alte cuvinte, zilele acestea le trimitem din centrele noastre regionale către oficiile poștale, către factorii poștali, astfel încât vineri dimineață să le aibă pregătite și să le ducă la beneficiari. Toți salariații vor fi pe teren. Aproximativ 10.000 de postași vor merge să ducă din aceste decizii. Cu siguranță ne așteptăm să fie și astfel de cazuri (n.r. în care pensionarii nu sunt acasă). În această situație, salariatul companiei va avea o a doua încercare de a distribui documentul. Dacă nu este acasă beneficiarul nici din a doua încercare, atunci poate merge la Oficiul Poștal cel mai apropiat să ridice acest document.

 

Procedură de livrare complexă

 

Compania are o capacitate de livrare de aproximativ un milion de trimiteri zilnic. 4,5 milioane de trimiteri trebuie livrate în două săptămâni, se încadrează în normalul companiei. Procedura de livrare este una complexă. Nu e ca și cum lași ziarul la cutia poștală. Trebuie să ne asiguram că beneficiarul este persoana reală, se verifica actul de identitate, semnează și după i se înmânează plicul. 

 

Trebuie să le înmânam doar beneficiarului. Asta prevede convenția. Oamenii au sunat la Call center-ul Poștei Române și au întrebat acest lucru. Recomandarea este sa nu sunați, veți primi același răspuns: distribuirea începe începând cu data de 16 august și va dura doua săptămâni. 

 

Nu exista un grafic stabilit la nivel central. Graficul de distribuire este stabilit la nivel de oficiu poștal, la nivel local, așa ca nu am putea sa răspundem nici prin Call center nici de aici în ce zi va primi beneficiarul sau ce beneficiar va primi în ce zi trimiterea, dar in următoarele două săptămâni fiecare va primi aceasta decizie”, a declarat Valentin Ștefan, directorul de la Poșta Română pentru Realitatea.