Începând cu data de 1 aprilie 2016, în scopul reducerii deficitului de personal, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, prin 30 de unități subordonate, demarează procedura de încadrare a 450 de posturi vacante la nivel național.
Sursa de recrutare face referire exclusiv la subofițeri în rezervă ce îndeplinesc condițiile necesare, în vederea rechemării în activitate, în conformitate cu art.40, lit.c) din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, coroborat cu actele normative interne.
”Astfel, ne adresăm celor care au mai făcut parte din echipa salvatorilor dedicați misiunilor specifice situațiilor de urgență și care doresc să se pună, din nou, în slujba cetățenilor”, potrivit comunicatului de presă.
Posturile sunt alocate conform analizei privind necesarul operativ, în raport cu activitățile desfășurate la nivel teritorial și vizează patru categorii de funcții din corpul subofițerilor militari. Emiterea anunțurilor de concurs va fi făcută de către unitățile beneficiare, respectiv:
— Inspectoratele pentru Situații de Urgență ale județelor Alba, Bacău, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Galați, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Mureș, Neamț, Satu-Mare, Sălaj, Sibiu, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vrancea și Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov
— Centrul Național de Perfecționare a Pregătirii pentru Managementul Situațiilor de Urgență Ciolpani
— Unitatea Specială de Intervenție în Situații de Urgență Ciolpani
— Depozitul Șinca Veche și Baza pentru Logistică.
”Informații suplimentare privind modalitățile de înscriere și participare la concurs, condițiile de recrutare, probe de selecție și criterii de departajare a candidaților, vor putea fi obținute, începând cu data menționată, direct de la structurile de resurse umane ale unităților care organizează concursurile”, se mai precizează în comunicatul emis de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU).