Vizate de modificări sunt atât amenzile pentru mașinile mari de transport persoane și marfă, cât și amenzile pentru mașinile mici.
Proiectul de lege pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 a fost aprobat deja, în mai, de senatori, iar propunerile sale de majorare a amenzii pentru lipsa rovinietei nu sunt tocmai noi. În 2019, Guvernul de la acea vreme pusese în dezbatere un proiect de ordonanță cu același obiect, adică majorarea amenzilor pentru rovinietă, dar cu care nu s-a mai întâmplat nimic între timp.
Între timp, la deputați, majorările de tarif adoptate la Senat s-au înjumătățit în majoritatea cazurilor, iar la votul final de azi au intrat noile sume.
Concret, pentru autoturisme, de pildă, amenda care acum e stabilită între 250-500 de lei va ajunge să fie cuprinsă între 275-550 de lei (aici, deputații din comisia de specialitate au fost de acord cu sumele adoptate de Senat), scrie Avocatnet.ro.
Restul noilor tarife ce urmează să fie adoptate:
-vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone: 950 - 1.900 de lei (față de 750 - 1.250 de lei, cât e acum);
-vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone: 1.550 - 3.100 de de lei (față de 1.250 - 1.750 lei, cât e acum);
-vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone: 2.750 - 5.500 de lei (față de 1.750 - 2.250 lei, cât e acum);
-vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv): 3.550 - 7.100 de lei (față de 2.750 - 3.000 de lei, cât e acum);
-vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv): 5.950 - 11.900 de lei (față de 3.000 - 4.000 de lei, cât e acum);
-vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune: 1. 550 - 3.100 de lei (față de 1.250 - 1.750 de lei, cât e acum);
-vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 locuri pe scaune : 2.750 - 5.500 de lei (față de 1.750 - 2.250 lei, cât e acum).
„Din anul 2010 și până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la același nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%. Astfel, valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, pentru amenda maximă”, scrie expunerea de motive a proiectului.
Atenție! Proiectul de lege trebuie să mai fie aprobat de președintele statului prin decret, iar legea va intra în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.