Alexandrin Moiseev, întrebări  în Parlament cu școlile din Botoșani 

Deputatul Alexandrin Moiseev a adresat o interpelare și ministrului Educației, Daniel David.

 

Orice societate dezvoltată înțelege că educația reprezintă o prioritate și trebuie tratată ca atare, nu doar prin declarații și reforme fără fond, ci prin investiții solide și politici de lungă durată. În acest context, județul Botoșani a suferit din cauza unei lipse de suport și rețeaua școlară se confruntă cu lipsuri majore, în special în ceea ce privește infrastructura și dotările unităților de învățământ. 

 

În ceea ce privește resursa umană, este esențial să cunoaștem numărul actual de cadre didactice și auxiliare, precum și distribuția acestora pe niveluri de învățământ și discipline. Această informație este crucială pentru a evalua capacitatea județului de a asigura un proces educațional de calitate și pentru a identifica eventualele deficite de personal.

 

Starea infrastructurii școlare reprezintă o preocupare majoră. Este necesar să prezentăm în mod public starea imobilelor și proiectele de investiții în reabilitarea sau modernizarea lor. În acest context, este necesar să avem o imagine de ansamblu asupra stării tuturor imobilelor școlare, inclusiv informații despre dotările existente, accesul la utilități precum apă potabilă, canalizare și sisteme moderne de încălzire. 

 

Ținând cont de aceste aspecte, vă rog dle Ministru, să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

Care este numărul total de unități școlare din județul Botoșani, defalcat pe niveluri de învățământ (preșcolar, primar, gimnazial, liceal și profesional)?

Câți elevi sunt înscriși în prezent în aceste unități, pe fiecare nivel de învățământ menționat anterior?

Care este numărul total de cadre didactice și personal didactic auxiliar din județ, specificând distribuția pe discipline și niveluri de învățământ? La ce cifră se ridică deficitul de personal pentru anul școlar în curs?

Care este starea actuală a infrastructurii școlare din județul Botoșani? Câte unități dispun de acces la apă potabilă și canalizare? Câte unități beneficiază de sisteme moderne de încălzire și câte utilizează încă metode tradiționale, precum sobe? Câte unități necesită reparații sau renovări majore și care sunt planurile pentru acestea?

Ce proiecte de investiții sunt planificate sau în curs de desfășurare pentru modernizarea infrastructurii educaționale din județul Botoșani? Care sunt sursele de finanțare pentru aceste proiecte și care este calendarul estimat de implementare?

Există strategii specifice pentru a aborda provocările legate de scăderea numărului de elevi și pentru a optimiza rețeaua școlară în funcție de dinamica demografică a județului?

 

Vă solicit să ne oferiți un răspuns detaliat în termenul legal prevăzut, pentru a putea evalua situația actuală a sistemului educațional din județul Botoșani și pentru a identifica măsurile necesare în vederea îmbunătățirii acestuia.

 

(comunicat Alexandrin Moiseev)