13 kilometri de drum judeţean reabilitaţi cu 40 milioane de lei de la UE

 

În perioada 27 octombrie 2010 – 26 martie 2013 Consiliul Judeţean Botoşani implementează proiectul ”Modernizare DJ 291D, km 18+000 - 31 +000 Cristineşti - Suharău - Oroftiana”, finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României prin intermediul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 2  “Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”, Domeniul Major de Intervenţie 2.1 “Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane - inclusiv construcţia/ reabilitarea şoselelor de centură”.
Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013 este Ministerul Dezvoltarii Regionale şi Turismului, iar Organism Intermediar responsabil cu implementarea acestui program în Regiunea de Dezvoltare Nord-Est este Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est. Proiectul, în valoare de 40.357.062,53 lei, din care 31.900.817,903 lei  reprezintă contribuţia Uniunii Europene şi a Guvernului României, are în vedere modernizarea a 13,00 km de drum ce leagă localităţile Cristineşti,Suharău şi Oroftiana. Modernizarea acestui tronson de drum presupune execuţia de lucrări de asfaltare, marcare, semnalizare rutieră şi alte lucrări specifice. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea reţelei de drumuri judeţene, cu un rol important în economia regiunii, întrucât reprezintă o precondiţie a dezvoltării unor zone mai izolate din cadrul regiunii Nord Est. Modernizarea drumului judeţean DJ291D va avea impact deosebit de favorabil deoarece se vor realiza o serie de deziderate în context european, după cum urmează: fluidizarea traficului în localităţile pe care le străbate; sporirea considerabilă a capacităţii de circulaţie; realizarea unui confort sporit pentru participanţii la trafic; sporirea siguranţei circulaţiei; reducerea numărului de accidente de circulaţie; reducerea semnificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor şi a zgomotului; reducerea timpului afectat transportului de mărfuri şi a zgomotului; reducerea uzurii mijloacelor de transport şi a degradării premature a acestora; fluidizarea traficului spre şi dinspre graniţa dintre România şi Ucraina, prin punctul de trecere Racovăţ – Diakivtschi.